плодове лято витамини

Силата на лятото: част 1

Въпреки че лятото е любимият сезон на много хора, жегата и слънцето също могат да накарат тялото да работи извънредно. Всички знаят, че приоритет номер едно в горещото време е да пиете много течности! Но можем да извлечем много ползи за организма, като подберем правилните летни храни.

Когато термометърът е над 25°C, нашата сърдечно-съдова система трябва да работи много по-усилено, за да ни охлади. Това не е проблем за повечето хора, стига да пият много течности и да консумират достатъчно витамини от В-групата. Слънчевата светлина също има отрицателно въздействие върху тялото ни, особено върху кожата. Витамините С и Е подхранват кожата ни отвътре, като неутрализират свободните радикали и насърчават регенерирането на клетките на кожата. Калцият, магнезият и калият също са важни, когато времето е горещо, защото ги губим при изпотяване.

Предлагаме ви няколко витаминни бомби, за да поддържате форма през лятото, препоръки за плодове и зеленчуци, както и няколко Kikkoman рецепти, с които да освежите лятното меню!

АВОКАДОТО: нещо наистина специално

Лятото е време за плодове! Плодовете са много популярни през топлите месеци, защото са много вкусни и приказно цветни. А авокадото е особено специален избор плод. Произхожда от Южна Америка и е богат на витамини Е и В6. 100 г авокадо се равняват на около 20% от препоръчителния прием на тези витамини. Авокадото има и положителен ефект върху сърдечно-съдовата система и кожата. Това специално “зрънце” също съдържа и витамин С: порция от 100 г авокадо съдържа 10% от препоръчителната дневна доза витамин C. Авокадото е още богато и на калий и омега 3 мастни киселини, които понижават холестерола. Те са чудесен източник на енергия в горещия летен ден!

Ето и няколко Kikkoman предложения с авокадо:

Картофени стекове с крем авокадо

Брускети с риба тон и авокадо

Пудинг с банан и авокадо

МАНГОТО: полезното лятно лакомство

Друг страхотен суперплод със слънчево жълт цвят е мангото. Можем да се наслаждаваме на манго целогодишно, защото то се отглежда по целия свят. Този прекрасен плод е особено актуален през лятото като освежаваща закуска и съставка в множество рецепти. Освен това е пълен с витамини! 100 г манго покриват почти 40% от дневните нужди от витамин С и почти 60% от препоръчителния дневен прием на витамин А. Освен това има високо съдържание на витамини Е, К и В6, които са чудесни за имунната система, кожата и очите! Ако търсите здравословно освежаване, мангото е идеалният плод за вас. Вижте нашите салати и дипове – направени с нашия соев сос Kikkoman.

Ето и няколко Kikkoman предложения с манго:

Сьомга с топинг от манго

Салата с манго и пиле

Салата с манго и нектарини

ЛИМОНЪТ: най-добрият приятел на имунната система

Киселото те кара да се усмихваш! Освен това те поддържа здрав! Лимоните са плод, който дава на имунната ни система мощен тласък през всеки сезон – лято или зима. Не винаги трябва да го пиеш в гореща напитка! Лимоновият сок или кора добавят свеж вкус и здравословна порция витамини към много летни ястия. 100 г пресни лимони ти осигуряват 50% от дневната ти нужда от витамин С! Така че извадете цитрусовите плодове, отпразнувайте лятото и ги консумирайте с пълна сила, под каквато и да е форма.

Няколко Kikkoman изкушения с лимон:

Студен чай с лимон, джинджифил и Kikkoman

Пилешки гърди с лимон

Халуми и леща с лимонов дресинг

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.